Otvoren konkurs za nove pedagoške asistente

Konkurs za podnošenje prijava kandidata s teritorije Republike Srbije, zainteresovanih za obuku za pedagoškog asistenta za podršku u obrazovanju dece i učenika iz osetljivih društvenih grupa, posebno pripadnika romske nacionalne manjine, u osnovnoj školi, datum objave: 06.08.2018

Tekst konkursa i prijavni obrazac možete pronaći na sajtu Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja:

Образовање и васпитање конкурси

.

Posted in Aktuelnost | Leave a comment

KONKURS ZA LOKALNE OBRAZOVNE KOORDINATORE

KONKURS ZA LOKALNE OBRAZOVNE KOORDINATORE

Ekumenska humanitarna organizacija od jula 2017. godine počinje sprovođenje dvogodišnjeg projekta „Podrška obrazovanju socijalno deprivirane dece i mladih u Srbiji“ uz podršku Brot für die Welt iz Nemačke. Cilj projekta je da se poboljšaju šanse i uspeh u obrazovanju socijalno deprivirane dece i mladih. Na taj način želimo da podržimo napore škola i lokalnih zajednica da se ulaganjem u obrazovanje siromašne dece ostvare pozitivne lične, društvene i ekonomske promene.

Za potrebe realizacije projekta biće angažovano 10 lokalnih obrazovnih koordinatora (pedagoški asistenti, psiholozi, pedagozi). Ukoliko ste zainteresovani za angažman, pozivamo Vas da pročitate pozivno pismo i popunite aplikacioni formular u prilogu i pošaljete ga do srede 14. juna 2017. godine do 19 časova na imejl adresu stojan@ehons.org

Aplikacioni formular

Pozivno pismo (2)

Posted in Aktuelnost | Leave a comment

STUDIJSKA POSETA MREŽE PODRŠKE ROMSKOJ DECI RANOG UZRASTA- REYN UKRAJINE REPUBLICI SRBIJI

U okviru Studijske posete Mreže podrške romskoj deci ranog uzrasta- REYN Ukrajine Republici Srbiji koja je trajala od 04. do 08.decembra 2016. godine održan je niz aktivnosti koje su omogućile razmenu različitih iskustava iz rada institucija, organizacija i pojedinaca u oblasti ranog razvoja romske dece u cilju povećanja kvaliteta i dostupnosti obrazovanja i primenu mera socijalne i obrazovne inkluzije u Ukrajini  i Republici Srbiji. Ova studijska poseta predstavlja saradnju između organizacije „Step by step“ iz Ukrajine i Asocijacije pedagoških asistenata Srbije  koja je pored CIP – Centra za interaktivnu pedagogiju iz Beograda i uz podršku Fondacije za otvoreno društvo, London i Fondacije za otovreno društvo, Srbija  pokretač REYNS – Mreže podrške romskoj deci ranog uzrasta u Srbiji.

U tu svrhu  5.decembra 2016.godine održan je Okrugli sto  „Razmena iskustva na planu socijalne i obrazovne inkluzije Roma u Republici Srbiji i  Ukrajini  – nacionalni okviri  i inicijative“ kome su prisustvovali predstavnici Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Grupe za socijalnu inkuziju MPNTR RS, UNICEF-a Srbije, Centra za interaktivnu pedagogiju, predstavnici organizacija civilnog društva, značajni pojednici koji se bave i deluju u oblasti obrazovnih politika  kao  i drugi značajni akteri kreiranja i sprovođenja socijalne i obrazovne inkluzije na nacionalnom nivou..

Nakon analize  nacionalnog okvira postojećih mehanizama i mera podrške romskoj deci u obrazovnm procesu bilo je neophodno spustiti se na nivo implementacije i govoriti o praksama, realanim problemima i rezultatima lokalnog tima podrške romskoj deci. Na Okruglom stolu održanom  u Kragujevcu dana 06.decembra 2016.godine u Skupštini grada Kragujevca, predstavljen je reprezentativni tim sačinjen od predstavnika lokalnih ustanova i institucija, Asocijacije pedagoških asistenata Srbije kao strukovnog udruženja  i organizacija civilnog društva okupljen oko zajedničke ideje što snažnijeg podsticaja i podrške sprovođenju lokalnih politika u oblasti obrazovne i socijalne inkluzije. Gostima iz Ukrajine prezentovani su dosadšnji rezultati i izazovi u radu.

Moglo se zaključiti da se slični izazovi javljaju i u Ukrajini i da su oni najčešće vezani za razlike u zvaničnom i procenjenom broju Roma , migraciju  porodica,  nemogućstva stvaranja kontinuiteta u pohađanju nastave a samim tim i  ranom “ispadanju” dece iz obrazovnog sistema kao i o uticaju ranih brakova na napustanje školovanja romskih devojčica. Da je inkluzija nešto drugačije implementirana u Ukrajini imali smo prilike da čujemo od predstavnika obrazovnih institucija koji su govorili o dva odvojena  modela  inkluzije, kao dva različita oblika nastave, dok se u Srbiji  inkluzija razvila kao  pristup obrazovanju.

Takođe, istaknuta je važna zajednička odlika rada u oblasti ranog razvoja i obrazvanja romske dece koja se odnosi na intersektorski pristup , partenerstvo i saradnju  civilnog sektora i institucija ( obrazovnih, zdravstvenih, institucija scijalne zaštite, predškolskih ustanova i škola) kako na nacinalnom tako i na lokalnom nivou. Ovo je model koji je dao dobre rezultate i koji je otvorio  prostor za unapređenje mogućnosti za rani razvoj romske dece a samim tim i za povećanje dostupnosti i  kvaliteta usluga u obrazovnom sistemu.

Sadržaj studijske posete zamišljen je tako da uvid u sve postojeće mehanizme i serivse podrške romskoj deci i obuhvati sve  relevantne aktere obrazovnog procesa i sprovođenja socijalne inkluzije u različitim lokalnim sredinama.

Tako je posećeno i Udruženje Roma Braničevskog okruga iz Požarevca gde je prikazana uloga i značaj organizacija civilnog društva u oblasti delovanja radi poboljšanja uslova i mogućnosti za rani razvoj romske dece,  sveobuhvatnu podršku tokom školovanja i promociju pozitivnih vrednosti  o značaju dostupnosti i kvaliteta obrazovanja za svu decu.

U poseti Predškolskoj ustanovi „Đurđevdan“ iz Kragujevca govorilo se o oganizacionoj strukturi, načinima rada kao i o dodatnim mogućnostima koje se na lokalnom nivou koriste kao podrška implementaciji mera politike socijalne inkluzije. Usled dobrog partnerskog odnosa i dugogodišnje saradnje predškolska ustanova  istakla je značaj saradnje sa Bibliotekom igračaka kao lokalnim resurs centrom za rani razvoj. Biblioteka igračaka kao program koji implementira Obrazovno-kulturna zajednica Roma“Romanipen“ omogućava deci iz društveno osetljivih grupa korišćenje didaktičkih igračaka i materijala koji pozitivno utiču na razvoj  u najranijoj životnoj dobi. Ovakav pristup razvoju i obrazovanju, sa fokusom na značaj perioda pred uključivanje dece u redovan pripremno predškolski program dao je dobre rezultate u smislu obuhvata, rezultata dece u školovanju i njihovoj socijalizaciji i integraciji u društvo.

U poseti Asocijaciji pedagoških asistenata Srbije govorilo se servisu pedagoške asistencije, problemima pravno neregulisanog statusa pedagoških asistenata, viđenju države, društva i roditelja uloge pedagoških asistenata kao i o konkretnim problemima koji se javljaju u direktnom radu sa decom.

Poslednjeg dana Studijske posete, Predstavnici REYN Ukraine posetili su Osnovnu školu„Mika Mladenović“ u Nišu koja se može pohvaliti odličnom primenom servisa pedagoške asistencije koji je u toj školi godinama unazad daje dobre rezultate.

U skladu sa osnovnim vrednostima i ciljevima međunarodne mreže, saradnja i između Ukrajine i Srbije je jedan od načina kako se mogu razmeniti iskustva i unapredit postojeći modeli u obe državeu cilju promovisanja i širenja   nacionalnih mreža u okviru međunarodne mreže The Romani Early Years Network (REYN) podržane od strane Međunarodne asocijacije Korak po korak (International Step by Step Association) i Fondacija za otvoreno društvo, London (Open Society Foundations, London) čije je zajednički cilj pružanje doprinosa boljem i pravičnijem položaju romske dece  u obrazovnom sistemu stvarajući povoljnije uslove za njihov rani razvoj.

 

 

 

15310549_10211581754809170_2130917155_n  15356024_10211581753289132_1781135510_n15401263_10211581756089202_1836981987_n4215403107_10211581750529063_462130022_n

Posted in Aktivnost, Aktuelnost, Novosti | Leave a comment

Konferencija „Pedagoška asistencija u obrazovnom sistemu u Republici Srbiji na prekretnici razvoja – primeri dobre prakse, izazovi i vizija za budućnost“

Konferencija „Pedagoška asistencija u obrazovnom sistemu u Republici Srbiji na prekretnici razvoja – primeri dobre prakse, izazovi i vizija za budućnost“

Konferencija „Pedagoška asistencija u obrazovnom sistemu u Republici Srbiji  na prekretnici razvoja –primeri dobre prakse, izazovi i vizija za budućnost“ koja je održana 15.novembra 2016.godine u Palati Srbije predstavljala je završni događaj projekta „Jačanje uloge i unapređenje kvaliteta rada pedagoških asistenata” koji je Asocijacija pedagoških asistenata Srbije ( APAS) realizovala u saradnji sa UNICEF-om Srbija u toku 2015 i 2016.godine čiji je osnovni cilj bio unapređivanje usluge pedagoške asistencije u obrazovnom sistemu Republike  Srbije i izgradnja kvalitetnih partnerskih odnosa  APAS-a  sa relevantnim institucijama na nacionalnom  nivou, kao i razvoj strukture i rada Asocijacije pedagoških asistenata Srbije kao strukovnog udruženja.

Konferencija je imala za cilj okupljanje  svih relevantnih aktera sa nacionalnog i lokalnog nivoa, predstavnike pre  svega obrazovnih institucija, pedagoške asistente i asistentkinje radi razmene iskustava u vezi trenutnog stanja pedagoške asistencije u obrazovnom sistemu u Republici Srbiji, razmatranju  kontekstualnog okvira na osnovu praksi u okruženju i na medjunarodnom nivou kao i pružanje konkretnih smernica za izradu Pravilnika o pedagoškoj asistenciji kao jednog od veoma bitnih dokumenata za regulisaje servisa pedagoške asistencije u obrazovnom sistemu Republike Srbije. Asocijacija pedagoških asistenata Srbije kao strukovno udruženje  je na tom polju prepoznata  kao relevantan partner Ministrastvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije  jer omogućava svim pedagoškim asistentima da iskažu svoje potrebe, učestvuje u kreiranju  mehanizama  za praćenje njihovog rada i rezultata, omogućava stručno usavršavanje, ostvaruje saradnju sa drugim strukovnim udruženjima i daje mogućnost ravnopravnog učešća u donošenju odluka važnih za profesiju pedagoškog asistenta ali i za obrazovanje uopšteno.

Konferenciju je ispred Ministrastva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije otvorila državna sekretarka gospođa  Anamarija Viček govorivši o strateškom opredeljenju države da podrži one mere, među kojima je i uključivanje pedagoških asistenata u obrazovni sistem, koje doprinose  kvalitetnijem  sporovođenju procesa socijalne inkluzije Roma i Romkinja.

Predstavnik Nacionalnog saveta romske nacionalne manjine gospodin Živojin Mitrović istakao je da će Nacionalni savet iskorstiti svoju zakonsku obavezu i da će biti uključen u proces regulisanja radno pravnog statusa pedagoškog asistenta  u sistemu obrazovanja i da će pomoći u proširivanju i izgradnji još veće prepoznatljivosti značaja uloge pedagoškog asistenata u samom obrazovanju romske populacije i stvaranju uslova za veće uključivanje Roma kao ravnopravnih članova društvenog života.

Ispred Kancelarije  UNICEF-a Srbije učesnicima se obratila gospođa Tanja Ranković koja je ukazala na i dalje prisutan jaz izmedju romske populacije i opšte populacije na nivou pripremno predškolskog programa i osnovno školskog obrazovanja kao univerzalnog i obaveznog. Da su pedagoški asistenti veoma važna spona izmedju romske zajednice i obrazovnih institucija prepoznata od strane sistema i da su efekti mere pedagoške asistencije  odlični govore rezultati istraživanja, ali da podrška romskoj deci ne sme dolaziti samo iz obrazovnih institucija već da ona mora biti sistemska i da mora  podrazumeva uključivanje svih aktera jednog šireg koncepta socijalne inkluzije.

Predsednika Asocijacije pedagoških asistenata Srbije gosodin Božidar Nikolić izrazio je svoje veliko zadovoljstvo radom Asocijacije pedagoških asistenata Srbije koja je za nepune dve godine rada uspela da izgradi kapacitete i postane prepoznat partner svih relevantnih institucija, pre svega Ministrastva prosvete ,nauke i tehnološkog razvoja u procesu sprovođenja inkluzivnog obrazovanja.

Najvažniji zaključci konferecije je da je sertifikacija pedagoških asitenata nakon  završene obuke dobar osnov za nastavak profesionalnog razvoja pedagoških asistenata  u saradnji sa Ministrarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, da postoje dobre osnove u smislu strateških dokumenata koji obavezuju na uređivanje pravnog statusa pedagoških asistenata izradom Pravilnika o pedagoškoj asistenciji kojim će se postići normiranje rada u cilju unapređivanja kvaliteta pedagoške asistencije kao servisa obrazovne  inkluzije i da je u  izradi Pravilnika neophodno uzeti u obzir fleksibilnost rada u kontekstu specifičnih potreba učenika.

Kako bi se unapredio rad same Asocijacije pedagoških asistenata Srbije kao strukovnog udruženja  preporuke se odnose na povećavanje vidljivosti intenzivnijim korišćenjem različitih vidova komunikacijiskih sredstava ( društvenim mreža, sredstava javnog informisanja), proširivanje saradnje sa drugim relevantnim akterima (Udruženjem sudskih tumača Republike Srbije)i  promociju primera dobre prakse kao afirmacije poziva pedagoškog asistenta u okviru obrazovnog sistema.

Конференција о примерима добре праксе, изазова и визије за будућност

 

 

Posted in Aktuelnost, Novosti | Leave a comment

Pristupnica za Asocijaciju

Pristupnica za Asocijaciju

DescriptionPreviewVersions
APAS Pristupnica.pdf
Leave a comment

Zbornik radova Pedagoških Asistenata

Zbornik radova Pedagoških Asistenata

DescriptionPreviewVersions
Zbornik v1.pdf
Leave a comment

PRVI MODUL TRENINGA ZA ČLANOVE REYNS MREŽE – ZASTUPANJE ZA LOKALNE POLITIKE NA POLjU INKLUZIVNOG OBRAZOVANjA

Danas, dana 04.novembra 2016.godine u Regionalnom centru u Smederevu Asocijacija pedagoških asistenata Srbije-APAS uz stručnu podršku CIP- Centra za interaktivnu pedagogiju realizuje prvi modul treninga: ” Zastupanje za lokalne politike na polju inkluzivnog obrazovanja”, namenjen članovima nacionalne REYNS mreže-Mreže podrške romskoj deci ranog uzrasta u Srbiji.
14937904_10211251661517044_573060728_n
14971396_10211251660277013_399691260_n       14914681_10211251659997006_1360310118_n

Posted in Aktivnost, Aktuelnost | Leave a comment

URUČENI SERTIFIKATI PEDAGOŠKIM ASISTENTIMA

Dana 20.10.2016.godine na Pravnom fakultetu Univerziteta u Kragujevcu , Asocijacija pedagoških asistenata Srbije u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, Organizacijom za bezbednost i saradnju Evrope OSCE-om i Evropskom komisijom u Srbiji organizovala je svečani prijem povodom uručivanja sertifikata za uspešno završen program obuke za pedagoške asistente.

Prijemu su prisustvovali pedagoški asistenti iz svih regiona u Srbiji koji su kroz projekat  “Ovde smo zajedno-evropska podrška za inkluziju Roma” finansiranog od strane Evropske unije i sprovedenog od strane Misije OEBS-a  uspešno završili program stručnog usavršavanja kroz devet  modula obuke.

Ovim događajem , kroz sertifikaciju zaokružen je segment obuke za rad u obrazovnom sistemu  što predstavlja značajan deo profesionalnog razvoja poziva pedagoškog asistenta.

Na ovom svečanom skupu prisutnima su se obratili:

Direktorka Kancelarija za ljudska i manjinska prava – Suzana Paunović koja je istakla da obrazovanje predstavlja  preduslov za izlazak Roma iz siromaštva i da je zbog toga podrška i kontinuirano praćenje rada pedagoških asistenata veoma važno

Mirjana Maksimović, projektni menadžer, delegacija EU 

Jan Lueneburg , šef odeljenja za demokratizaciju, Misija OBES-a u Srbiji

Vitomir Mihajlović , predsednik Nacionalnog saveta romske nacionalne manjine

Nebojša Arsenijević , rektor Univerziteta u Kragujevcu

Božidar Nikolić, predsednik Asocijacije pedagokih asistenata Srbije

Asocijacija pedagoških asistenata kao strukovno udruženje u saradnji sa partnerima iz oblasti obrazovanja, a pre svega sa  Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja nastaviće kroz svoj rad da pruža doprinos podizanju kvaliteta inkluzivnog pristupa u obrazovnom sistemu u Republici Srbiji.

????????????????????????????????????

dsc08980  dsc09032  dsc09047 boza-apas-2 boza-apas zajednicka-pa

dsc09042 boza-apas-2

Posted in Aktivnost, Novosti | Leave a comment

Učešće na 8. Regionalnoj konferenciji edukatora

Na 8.Regionalnoj konferenciji edukatora u organizaciji Step by step organizacije iz Bosne i Hecegovine održanoj u Neumu od 25 do 28 avgusta Božidar Nikolić ispred Asocijacije pedagoških asistenata Srbije predstavio je izveštaj o problemima romskih učenika u obrazovnom sistemu – učenika povratnika iz inostranstva i učenika pogođenih internim migracijama u Republici Srbiji koji je izrađen na osnovu mapiranja koje APAS realizovao uz podršku Unicef-a Srbije početkom 2016 godine.

 

Posted in Aktivnost, Novosti | Leave a comment

OBUKA ČLANOVA REYNS MREŽE ZA POSTOVANJE I VOĐENJE FORUM DISKUSIJA NA SAJTU REYNS-A

U  periodu od 02.07.2016 do 08.07.2016 godine. organizovana su 2 treninga za 2 grupe članova REYNS koji su se prijavili na poziv za učešće na obuci ,,Postovanje i vodjenje formu diskusija na REYNS web stranici ” . Treninzi su održani u Nišu ( 02.07.) i Smederevu (08.07.) u regionalnim obrazovnim centrima pomenutih gradova . Obuku je vodio profesor informatike i član REYNS Dalibor Todorović . 40 članova mreže su prisustvovali na pomenutim treninzima . Članovi mreže su se tokom ova 2 dana treninga  obučavali za postvaljenje postova , vodjenje blogova i postavljenje tema i vodjenje diskusija na forumu mreže . Od avgusta meseca je planirano da se pokrenu forum diskusije na aktuelne teme iz oblasti obrazovanja , kao i postavljanje postova gde će članovi mreže imati prilike da razmenjuju iskustva i promovišu svoj rad i primere pozitivne prakse na polju podrške romskoj deci ranog uzrasta.

Galeriju možete pogledati na sledećem linku:

Obuka članova REYNS mreže za postovanje i vođenje forum diskusija na sajtu REYNS-a

Posted in Aktivnost | Leave a comment